renault16.com forum
September 09, 2010, 04:01:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: invoeren franse auto  (gelezen 732 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bart
Jr. Member
**

« Gepost op: Februari 13, 2010, 09:17:02 »

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe het werkt als je een auto in frankrijk gekocht hebt, wat dan te doen? Wat moet je aan papierwerk afhandelen om hem hier te kunnen invoeren? De auto is net ct gekeurd en de CG zit er ook bij (is CT overigens hetzelfde als de APK?). Oja, de auto rijdt niet in Frankrijk over de weg, maar wordt op een trailer hierheen gehaald.

gr
Bart
hijweer
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 13, 2010, 10:50:40 »

Hoi Bart,
Afspraak maken bij RDW-station in NL en auto ter kentekenkeuring voordragen. Auto krijgt dan meteen NL apk mee. Verolgens de auto laten schouwen bij een belasting-station.
Klaar.
Groet Geert
pk42
Jr. Member
**

R16 TX 1978

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 18, 2010, 09:29:44 »

Zorg ervoor dat je niet alle noodzakelijke papieren hebt (Carte Grise), maar dat chassisnummers kloppen met deze documenten. Er mag niet gerommeld zijn met het typeplaatje (ruitvorm) onder de motorkap en het chassisnummer dat op dit plaatje staat, moet hetzelfde zijn als het nummer dat in de kofferbakvloer is ingeslagen. Als dit nummer niet leesbaar is of het is verminkt dan heb je bij de RDW een probleem! Er volgt dan een kentekenonderzoek en in het meest ongunstige geval krijg je de auto niet op kenteken. Ik spreek uit ervaring.... (overigens kwam het allemaal goed uiteindelijk) Succes!
pk42
Jr. Member
**

R16 TX 1978

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 20, 2010, 02:13:57 »

Zoals ik al schreef: het kwam allemaal goed. Maar een keurmeester die zegt dat "ik zonder kenteken altijd nog een leuke bloembak op wielen heb", tja... daar word je niet vrolijk van. Maar goed, in mijn auto staat ook keurig een nieuw nummer en ook ík had een volledige documentatie met foto's en mails van de verkopende partij... Niet te snel oordelen over hoe ik me tijdens de keuring opstel ;-)
bart
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: April 30, 2010, 12:33:21 »

OK, het is wat later dan gedacht. Maar ik had alle papieren netjes erbij en de auto is toegelaten na een type keuring. Carte Grise was essentieel en zonder veel rompslomp alles geregeld. De franse Controle technique was trouwens geen garantie voor rimpelloze apk, er bleek een rem vast te zitten en een uitlaat kapot.

gr
bart
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: