renault16.com forum
September 09, 2010, 03:49:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: benzine lucht  (gelezen 1237 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bart
Jr. Member
**

« Gepost op: Februari 14, 2010, 08:51:56 »

Hallo allemaal,

Ik ervaar de laatste tijd bij het stilstaan voor het stoplicht een wat lichte benzine lucht in mijn auto, en soms ook wat uitlaatlucht. Uitlaat is nieuw, behalve het eerste voorpijpje, dus die ga ik checken. Maar de benzine lucht kan ik niet traceren. Ik zie geen lekkages, en de geur lijkt via de lucht toevoer naar binnen te komen. Ik zie in de motor ruimte geen lekkages. Misschien cabarateur?

Ik hoor graag suggesties.

vr gr
Bart
vingt-et-un
Full Member

TriX, elle est vraiment la Reine

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 14, 2010, 09:06:41 »

Hoi Bart,
Check of de sluitring bovenop de tank die de tankmetervlotter op zijn plaats houdt voldoende aangedraaid zit.
Heb je de tank grondig op kleine lekjes gecontroleerd?
Jouke

R1156 TX automatic met origineel schuifdak
kees
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 22, 2010, 06:19:16 »

Is dit misschien geen lekkende benzinepomp
(mijn ervaring, geen lucht geroken maar ik kon ineens een stuk minder ver rijden dan ik dacht. Dat werd dus lopen naar de dichtsbijzijnde pomp)

succes
kees

Kees
R16 GLS 1966
bart
Jr. Member
**

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 07, 2010, 09:33:43 »

Hallo dank allemaal voor de adviezen,  en ik zie nu eindelijk wat het probleem is. Ik heb overigens een type 1153 (ik dacht weber carb.). Onder carb. zie ik druppels benzine vallen. Als ik gas geef, of choke, dan worden het meer druppels. Het is een soort van treksstangetje onderaan, die lekt als ik er tegaan duw. Je voelt dan veel benzine door je hand glijden. Als ik hem loslaat blijft het bij af en toe een druppel. Het probleem is ook dat als de auto stationair draait, de motor nogal schokt en daardoor de carborateur dus aan de onderkant lekt. Het is overigens een soort van metalen stangetje van de carb. die vlak boven het spruitstuk naar het blok zit.

Zie foto..

gr
bart
bart
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: April 30, 2010, 12:38:10 »

Hallo allemaal,

Ik Ben er achter dat de tank de lucht verspreid. Het lijkt afkomstig te zijn van de bovenkant van de tank waar een beetje iets van een naar benzine-ruikende substantie zit. Dus echt op de bovenkant ruik ik dus een sterke beznine lucht, niet zo zeer bij de tank aflsuiter.

Heeft iemand know how of die tanks van de bovenkant kunnen ' zweten"?

gr
bart
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: