Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/renault1/public_html/forum/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3
motor houdt in
renault16.com forum
Oktober 20, 2018, 09:02:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: motor houdt in  (gelezen 3887 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pk42
Jr. Member
**

R16 TX 1978

« Gepost op: Oktober 10, 2010, 11:09:42 »

Mijn 16TX rijdt uitstekend: motor loopt als een zonnetje, reageert keurig op het gaspedaal... totdat de motor echt door en door warm is. (bijv. na snelwegrit) Vervolgens in stadsverkeer, als je iets teveel gas geeft, begint de auto te sputteren en hokkend en bokkend (soms met wat backfire) rijd je verder. Vreemde is dat dit alleen het geval is bij WARME motor. Wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn?
Reacties zijn welkom! B.v.d., Pieter
kees
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 10, 2010, 03:03:43 »

hoi Pieter

lijkt wel een beetje op mijn probleem. Die van mij slaat zelfs op den duur af, en is daarna niet meer aan de gang te krijgen. Na een kwariertje  afkoelen doet hij meestal wel weer.Ik hou het voorlopig op "vapourlock".
Zou niet weten wat ik daar aan zou kunnen doen.
Dus ook voor mij zijn alle suggesties welkom!

groet
kees

Kees
R16 GLS 1966
hijweer
Hero Member

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 10, 2010, 10:09:19 »

Hoi Pieter,
Vervang je condensator eens. Misschien bij warem motor maakt deze een slecht contact?
Geert
pk42
Jr. Member
**

R16 TX 1978

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 16, 2010, 08:17:42 »

Hoi Kees en Geert,

Dank voor het meedenken! En tja... denk nooit dat je ontsteking wel in orde is, ook al lijkt (en klinkt) dat zo. Want... ontsteking stond echt niet OK. Opnieuw afgesteld en... niks aan de hand!
Groet,
Pieter
Michaelstott
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 01, 2018, 12:28:50 »

Zijn alle voedingen en massa,s van de rekeneenheid gecontroleerd ? je heb belast gemeten begrijp ik.

Ik heb een 25 met een j7t-732 die alleen bij de koude start exact na 3 seconden in elkaar stort, begint te pruttelen voor 2  seconden waarna ze weer bijkomt en daarna probleemloos draait. Dit alleen bij een koude motor .
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: