Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/renault1/public_html/forum/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3
Remslangen problemen
renault16.com forum
Juli 16, 2018, 06:26:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Remslangen problemen  (gelezen 3021 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hijweer
Hero Member

« Gepost op: November 28, 2012, 05:04:17 »

Beste lezers,
Ter info even een overweging die ik jullie wil voorleggen.
De laatste  maand hebben mij 4 berichten bereikt van mensen die een probleem hadden met hun remsysteem. In drie gevallen was een gebarsten  achterste remslang het probleem en het andere geval betrof een ophoping van rubber-restanten in de remslang waardoor er een onbalans in remkracht ontstaat.
Remslangen gaan pakweg 10 jaar mee en dan is het verstandig om ze te vervangen. De meeste 16ns rijden al zo'n 40 jaar en ondanks dat de remslangen er nog goed uit kunnen zien kan van binnenuit een slijtageproces op gang komen waardoor er zwakke plekken ontstaan die kunnen barsten en.......je ineens geen remkracht meer hebt.
Wees wijs en vervang ze alle 4 regelmatig en laten we vermijden dat er mensen komen die geen bericht meer kunnen sturen over wat hen overkwam.... Droevig
« Laatste verandering: November 29, 2012, 08:53:47 door hijweer » Gelogd
kees
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: November 28, 2012, 08:58:57 »

laten we de vloeistof niet vergeten!!

Kees
R16 GLS 1966
BVDP
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: December 06, 2012, 01:16:35 »

Slang vervangen stelt op zich niet zo veel voor. Moeilijk bereikbaar, dat wel. Probleem is meestal dat de wartels naar de vaste leidingen niet los willen komen. Voor je het weet moet je die dus ook vervangen en wordt het probleem alleen maar groter. Tips om die vaste wartels toch los te krijgen lijken hier op hun plaats. Als de vaste leidingen lang genoeg zijn kan je ze inkorten, de wartel er op schuiven en er een nieuwe fels aan maken. 
Ik vermoed dat ik degene ben met prut in de slangen :-).
groeten, Bart
Michaelstott
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 23, 2018, 01:59:08 »

Sinds kort problemen met men ltke 1988
2400 diesel , rijd een half uurtje en valt dan stil twee filters vervangen alsook de leidingen
Brandstofsensor krijgt 12 volt
Wat kan het probleem zijn
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: